Beweegtaal

»Beweegtaal
Beweegtaal2018-04-30T15:06:08+00:00

Beweegtaal

Het ontstaan van Beweegtaal

In 2013 kwam er een vraag van de gemeente Ede:
Hoe kan een kind met een taalachterstand beter, sneller en efficiënter de Nederlandse taal eigen maken?

“Zet taal in beweging. Nodig kinderen uit om te bewegen en leer ze op die manier wat woorden betekenen.”

De oplossing: zet taal in beweging. Nodig kinderen uit om te bewegen en leer ze op die manier wat woorden betekenen.

Al bewegend gingen we met jonge kinderen de woordenlijsten door. Werkend vanuit de methode: schatkist,veilig leren lezen, puk en  piramide.
Thema’s  over wonen, seizoenen ,vriendschap en eten en drinken.

Kinderen kregen de mogelijkheid om, door de methode beweegtaal, op hun eigen niveau in te stappen. Ze verbreedde hun woordenschat verdiepte daarmee hun kennis van de Nederlandse taal. En het allerbelangrijkste: leren werd weer leuk!
De kinderen keken uit naar hun wekelijkse beweegtaal les.

Beweegtaal in de praktijk

“De beweegtaal methodiek is ontwikkeld vanuit de dansexpressie methodiek en de viertakt van Verhallen.”

Voorbewerken

Semantiseren

Consolideren

Controleren

Interesse in Beweegtaal?

Veel docenten zijn enthousiast over beweegtaal, ze willen dit graag gebruiken in de eigen werkpraktijk. Ook zij zien de mogelijkheden voor hun leerlingen. Ta-da geeft training om zelf beweegtaal toe te passen in de klas. Na de training ontvangt ieder een reader met kant en klare lessen voor de onderbouw en een uitgebreide beschrijving van de methode Beweegtaal.

Dat is wat elke docent wil: leerlingen die beter, sneller en efficiënter Nederlands leren.

Neem contact op voor een training.

Beweegtaal op mijn school